Przychody z wykonania długoterminowej usługi, w tym budowlanej – część 2

W przypadku, kiedy stopień zaawansowania niezakończonej usługi, w tym budowlanej, lub przewidywany, całkowity koszt jej wykonania nie może być na dzień bilansowy ustalony w wiarygodny sposób wówczas przychód ustala się w wysokości poniesionych w danym okresie sprawozdawczym kosztów, nie wyższych jednak od kosztów, których pokrycie w przyszłości przez zamawiającego jest prawdopodobne. Przykład 2. 1 maja…

Przychody z wykonania długoterminowej usługi, w tym budowlanej – część 1

Z punktu widzenia księgowych długoterminowe kontrakty budowlane są skomplikowane, co w szczególności spowodowane jest tym, iż ich rozpoczęcie i zakończenie przypada często na różne okresy sprawozdawcze. W polskim prawie bilansowym zawarto szczególne zasady dla wyceny długoterminowych usług budowlanych. Uregulowania w tym zakresie zawiera ustawa o rachunkowości oraz Krajowy Standard Rachunkowości nr 3 „Niezakończone usługi budowlane”.…

Leasing w małej firmie – jak prawidłowo księgować oraz rozliczać podatkowo zakup inwestycji leasingowej w małych i średnich przedsiębiorstwach. – część 1

Przedsiębiorcy coraz częściej w celu sfinansowania inwestycji korzystają z leasingu. W małych i średnich przedsiębiorstwach najczęściej leasing wykorzystywany jest do zakupu środków transportu. Z pewnością ogromną zaletą tego typu finansowania w porównaniu z tradycyjnym kredytem jest większa elastyczność i dostępność- w szczególności dotyczy to tych firm, którym banki nie chętnie udzielają finansowania. Decydując się na…

Polski sektor przedsiębiorstw na tle przedsiębiorstw UE – cz.1 – Konkurencyjność polskich firm na rynku międzynarodowym.

Liberalizacja handlu międzynarodowego i otwieranie zagranicznych rynków powodują, że polskie przedsiębiorstwa działają w różnych środowiskach pod względem ekonomicznym, geograficznym, politycznym, kulturowym itd. Wymusza to poszukiwanie takich rozwiązań, które umożliwiłyby utrzymanie się na rynku oraz poprawę konkurencyjności. Przedsiębiorstwa realizujące określoną misję1, chcąc być konkurencyjnymi na rynku krajowym i wspólnotowym powinny znać instrumenty marketingowe. Przedsiębiorstwa winny posiadać…